Ki hogyan viszonyul az iskolához, csillagjegyek szerint motiváló ötletekkel

A gyerekek alapvetôen úgy viszonyulnak az iskolához, mint a szüleik a munkájukhoz, de ezt idôvel átszínezi az egyéni attitûd, amibe oroszlánrészt jelent a csillagjegyük. Vannak lelkesek, akik már augusztus elejétôl felfokozott állapotban vannak; vannak a közömbösek és vannak a picit vagy nagyon feszültek. De ez csak a felszín! Vajon mi az igazi belsô hozzáállásuk? Rögtön kiderül!


 



A KOS:



Várja a becsengetést, mert számára kihívás. Érdekli, hogy mi fog vele történni. A tavalyi kudarcokat már rég kiheverte, és meg van róla gyôzôdve, hogy remek dolgok fognak vele történni az új tanévben, nem fél az új kalandoktól. Alig eszik, alig alszik eleinte, majd néhány hét múlva rohamosan fogy az érdeklôdés. Ilyenkor kell új szakkör, vagy sport után nézni.



 



A BIKA:



Nehezen adja fel a vakációban megszokott kényelmesebb tempót, hidegrázást kap a vekkertôl és a nógatásoktól, ami a sulival jár. De ezt nem mondogatja, békésen készül, morfondírozik rajta, hogy idén miben lehet majd jó; mi változott vajon az osztályteremben és kivel érdemes majd jóban lenni. Csendben tervezget.



 



AZ IKREK:



Már várja, hogy mindenkinek beszámolhasson a nyáron szerzett élményeirôl, és arra is kíváncsi, hogy a többiekkel mi történt. Vajon Marika néni lefogyott-e; ki tanítja majd a törit és megnôtt-e Andi haja? Az iskola csupa-csupa megválaszolandó kérdés, ám hamar el lehet telni vele. Novemberre garantáltan úgy érzi, hogy nem elég, és ideje új horizontok felé nézni. Ekkor sok kirándulással, hétvégi családi programmal lehet felkavarni az érdeklôdését.



 











 



A RÁK:



Mindenütt jó, de legjobb ott, ahol már ismerôs a terep. Az évkezdés mindig szorongás, mert sok benne az ismeretlen. Sok odafigyelést kíván a gyerek az elsô hetekben. Ugyanakkor bizsergetô augusztusi érzés, hogy ismét lehet találkozni a többiekkel, nagyokat lehet majd dumcsizni, és az élet is egyértelmûbb és megnyugtatóbb szeptembertôl: tehát suliba járni jó!



 



AZ OROSZLÁN:



Ha jó tanuló, örömmel megy iskolába, mert itt az alkalom, hogy újabb dícséreteket, okleveleket zsebeljen be. A nyár erre kevésbé alkalmas. Ha viszont nem éppen eminens, akkor láthatóan elege van az egész cirkuszból: a rutinból, a szabályokból, a hülye osztálytársakból, és az unalmas órákból. Találjunk olyan hobbit, amit velünk együtt gyakorolhat, amiben megélheti a találékonyságát és nincs szabályokhoz kötve általa.



 



A SZûZ:



Nem tûnik lelkesnek, de belül várja, hogy rend legyen körülötte, kiszámíthatóak legyenek újra a napok. Most már épp elég a nyár bohókásságából, nem baj, ha akadnak feladatok. ôszre tehermentesítsük ôt az otthoni feladataitól, hadd vesse bele magát a tanulásba a saját ritmusába. Neki több idôre van szüksége a belendüléshez.



 



A MÉRLEG:



Várja is, meg nem is. A találkozások öröme lázba hozza, a „nem szeretem tárgyak” ismételt felbukkanása viszont nyomasztja. Az új óráknak, tanároknak, osztálytársaknak örül, amit eddig sem csípett, azt viszont továbbra sem fogja. Számára a legjobb, hogy ismét a megszokott arcokkal lehet bandázni, ezt jelenti voltaképpen az iskola.



 



A SKORPIÓ:



Iskolakezdés? Na és?!? ôt eléggé nehéz ilyesmivel kizökkenteni, mert nem igazán hat rá a külsô kényszer. Könnyen lehet, hogy csak az elsô ötös vagy épp egyes rázza fel kellôképp. Képes maximálisan csak arra koncentrálni, ami épp érdekli, és ha errôl a suliban is hall, akkor szerencsénk van, mert „berántja” ôt. Ha nem tanítanak ilyesmit, akkor keressünk egy testhezálló mozgási lehetôséget neki, ahol levezetheti a belsô feszültségeit.



 



A NYILAS:



„Woow, új arcok!” és „Hujujj, oda a szabadság!!!” ez a két ellentétes érzelem rángatja a csemetét egész éven át. Nagyon nehezen szokik bele az ismátelt szabályozottságba és alig várja a kilengési lehetôségeket: füllent, bliccel, vagánykodik. Fontos, hogy iskolaidôn túl ne terheljük agyon, hadd legyen néhány óra szabad mozgástere, vagy legalább egy szabad délutánja a héten. Így koncentráltabb lesz napközben.



 



A BAK:



Végre, megint lehet szenvedni. Nem olyan ijesztô ez a mondat, mert nyomás alatt lenni neki jó. Az iskola számára mindenképpen teher: vagy édes teher, vagy nyûg, de mindenképpen vinni kell. Kívül nem sok látszik, pókerarccal várakozik, de belül ott a megfelelés vágya vagy kényszere. Oldódik, ha sok-sok motivációt kap, gyakran megjutalmazzuk (nem elôre beharangozottan, hanem spontán) és jó példát mutatunk.



 



A VÍZÖNTô:



Szeretlek is, meg nem is! Inkább az utóbbi, de nagy gond nincs belôle: megy csinálja, mert túl akar lenni rajta. ô az, aki addig méricskéli a helyzetet, míg talál benne a maga számára valami érdekeset pl. vonzza az iskola melletti házban lakó kedves kutyus, vagy az, hogy Pistike anyukája ma milyen fincsi szendvicset fog csomagolni, amibôl mindig remélhet néhány falatot.. Meglepô indíték? Lehet, de nem baj és mûködik. Lássuk be, dícséretes a széles látókör!



 



A HALAK:



Nagyon stresszes típus, már az is felkavarja, hogy mit vegyen fel az elsô nap. Nyugtalan és dekoncentrált. Neki még akkor is nagy falat az iskola, ha nem kerül új környezetbe. Állandóan kattog és problémázik, felnagyítja a helyzeteket és megijed tôlük. Igyekezzünk elterelni a figyelmét és a lehetô legpozitívabb képet fessük a várható kihívásokról.