Az eredményes tanulás

Sok szülô számára probléma, hogy gyermeke nem jól tanul vagy egyáltalán nem akar tanulni. Elôfordul, hogy felnôttként is részt veszünk valamilyen oktatásban, de nehezen sajátítjuk el a tananyagot. Ezért nem árt tudnunk, hogy milyen tanulási módszer a legmegfelelôbb számunkra vagy gyermekünk részére. Ebben is különbözôek vagyunk egymástól, és nem lehetünk eredményesek, ha egyéni adottságainknak idegen módszerekkel próbálkozunk.


A horoszkópból az is megtudhatjuk, milyen módszer a számunkra legmegfelelôbb az eredményes tanuláshoz.



A szóbeli és írásbeli információ, a tananyag felvételének szimbóluma a horoszkópban a Merkúr, amely egyúttal a kommunikációs képességet is jelzi. A gyakorlati tanulást a Jupiter, a memóriát a Szaturnusz képviseli. A gondolkodásmód jelképe a Nap, a kreativitás és intuíció az Uránuszban testesül meg. Ezek az intelligencia összetevôi.



 



A nevezett planéta szimbólumok erôssége vagy gyengesége a házban elfoglalt helyétôl függ.



 



A házcsúcsoknál (kardinális zóna) energiadús, erôs és a külvilágban könnyen megnyilvánuló, mások számára szembetûnô a képesség. A házak közepén, a szilárd zónában bátortalan, túlságosan is visszafogott, óvatos a személyes energia, a külvilágban nehezen érzékelhetô. A házak vége felé, a változó zónában a környezethez alkalmazkodó, rugalmas és a leginkább fogékony, a ház csúcsok elôtt ismét erôs, de sok energia befektetést igénylô a személyes energia ahhoz, hogy valóban sikeres legyen. A tanulás több fáradtságot kíván, de végül eredményes.



 



Ha az intelligencia szimbólumok egymással fényszög kapcsolatban vannak a horoszkópban, akkor ezek együttmûködése hatékonyabbá teszi az embert a tanulás és tudás szempontjából.



 











 



A kapcsolat Merkúr és Jupiter között azt mutatja, hogy a tanulás akkor a legeredményesebb, az elméletet azonnal gyakorlatban ki is próbálja a tanuló. Az ilyen ember sokkal kevésbé alkalmas a szószerinti tanulásra, például verstanulásra. Neki meg kell értenie az anyagot. Viszonylag kevesebb tanulással, de jobb megértéssel kevesebb idô alatt is képes megtanulni az anyagot. Az erôsen vizuális, szinte képszerûen tanulóknak mindig erôs Jupiter energiájuk van. Merkúr-Szaturnusz kapcsolatnál a szó szerinti tanulás eredményesebb, de kevésbé várható el, hogy a tanult anyagot értse is a tanuló. Ha a Nap is bekapcsolódik a konstellációba, akkor átgondolva tanul az ember, Uránusz pedig képessé tesz arra, hogy intuitív úton tanuljon valaki.



 




Ez itt Galilei, a csillagász radix horoszkópja.



 






Az információ (tananyag) begyûjtése Vízöntô-szerû, azaz fôként az új, a rendkívüli témák vonzóak számára. Az információn automatikusan és közvetlenül gondolkodik (Nap-Merkúr szoros együttállásban), majd gyakorlatban kívánja tesztelni (Merkúr és Nap kvinkunx Jupiterrel) és képes késlekedés nélkül a memóriában tárolni (Jupiter szoros együttállásban Szaturnusszal). Az ismeretlen (titkos) iránti erôs érdeklôdés az Uránusz-Neptun oppozícióból (szembenállás) látható. A kreativitás (Uránusz) is ezen a területen a legfejlettebb.



Valamennyi intelligencia szimbólum erôs, sok energiával rendelkezô, a házak elején álló.



Mindegyik nevezett személyes energia a külvilág számára könnyen észlelhetô, ezért siker planétáknak nevezzük ezeket.



Egy másik példa, az iskolában „rossz tanuló” fiú képlete.



 





Ezt a fiút szülei és tanárai egyaránt rossz tanulónak, az iskolában sikertelennek ismerik.



Merkúr Vízöntôben, a 2. ház vége felé található és félszextil képez Uránusszal. Ennek a gyermeknek figyelmét tartósan lekötni nem könnyû. Tíz éves létére még mindig játékos, komolytalannak tartott gyermek. Merkúr nem kötôdik Szaturnuszhoz, ezért a szó szerinti magolás nem a kenyere, emlékezetében nehezen raktározza el az információkat. Lassú gondolkodásúnak minôsítik (Szaturnusz együttáll a Nappal).



Valójában ez a gyermek nagyon tehetséges, csak a képzése nem a személyiségének megfelelô irányban halad. Érdeklôdése élénk (Merkúr-Uránusz fényszög), a figyelmetlenségnek nevezett nyugtalansága nem más, mint türelmetlenség, mert a 2. házban álló szimbólumok és azok fényszög kapcsolatai alapján kreatív, mûvészi képzés lenne a számára a legmegfelelôbb. Nagyon fontos lenne az is, hogy azt tanulhassa, mivel érzelmileg azonosulni tud (Merkúr-Hold fényszög), illetve, hogy a szülôkkel és a tanárokkal jó érzelmi viszonyba kerüljön.



A szidás és büntetés éppen az ellenkezô hatást váltja ki nála. A lassú gondolkodásnak nevezett jelenség válhat meggondoltsággá, de erre még várni kell, amíg 14 éves kora körül (életóra által) a Nap és a Szaturnusz aktívvá és tudatossá válik. Ez a gyermek érzelmileg és mûvészi területen sokkal sikeresebb lehet, mint konkrét, esetleg mûszaki vagy közgazdasági területen. A szülôk természettudományos képzésben részesültek és ezen a területen is dolgoznak. Az ô feladatuk, hogy belássák, ez a fiú nem fog a nyomdokaikba lépni, és ha sikeres embert szeretnének nevelni belôle, akkor nem szabad saját képükre faragni.