Övodaváltás

Ennek a horoszkópnak a tulajdonosa 6 éves korában óvodát váltott. Az utolsó óvodai évben, nagycsoportban, kedvelt óvó nénije váratlanul elment. A maradó másik pedagógus (?) kevésbé gyerekközpontú és szeretetteli hozzáállása, teljesítmény centrikus elvárásai, folyamatos negatív kritikái hamar â?? 1 hónap alatt â?? megtették hatásukat. Az addig szépen beszélô, értelmes, eleven kisfiú szorongóvá, rosszkedvûvé vált és dadogni kezdett, nemcsak az óvodában, hanem otthon is. Ezután a szülôk másik óvodába vitték, ahol a beilleszkedés idôszaka után a családias hangulatú csoportban, elfogadó pedagógusok között nagyon jól érezte magát, újra a régi önmaga lett és ami a legfontosabb: soha többé nem dadogott!


A horoszkópból látszik, hogy a Merkúr (a kommunikáció, beszéd jelölôje) szemben áll a Hold-Szaturnusz együttállással. Vagyis az  érzelmi stressz, érzelmi blokkok akadályozhatják a beszédben, ami ebben az esetben - a feszültség nagyságát mutatva - dadogásig fajult. A Hold (érzelmi én) együttállása a Szaturnusszal ( komolyság, gátlások ) mutatja, hogy az érzelmi hatások és érzelmek útján szerzett tapasztalatok, az érzelmi biztonság mennyire fontosak a szülött számára. A Hold a 4. házban mutatja az igényt a bensôséges, meghitt érzelmi kapcsolatokra, az odatartozás fontosságára.





A 6. ház csúcsa a Rákban van, mindennapjaiban, a  „munkahelyén” is rendkívül fontos számára a családias, meleg légkör, az érzelmi háttér. 



Uránusz-Mars együttállása az Ascendensen jelzi, hogy  erôs intuíciója van, amellyel ösztönösen érzi a környezete akár ki nem mondott érzéseit, véleményét is. Az együttállás Vénusszal való kapcsolata rámutat, ha nincs benne és körülötte harmónia, akkor türelmetlen, idegesítô, túlzó reakciói lehetnek. Egyébként is sok önállóságra (Uránusz), és szabad cselekvésre, mozgásra (Mars) van szüksége, ez a személyiségének alapmotívuma, amelyet kezelni kell, letörni nem szabad.









Szaturnusz-Plútó szembenállás mutatja a tekintéllyel, hatalommal kapcsolatos nehézségeit. Csak a pozíció, életkor, rangsor okán nem tisztel senkit, erre csak akkor képes, ha szeretni is tudja a felettest. Ha  kötôdik hozzá érzelmileg, akkor akar megfelelni az elvárásoknak, akkor alkalmazkodik. Ellenkezô esetben lázad, bujtogat vagy kifigurázza a tekintélyszemélyt.



 



Természetesen egy ilyen kicsi gyerek nem tudatosan használja az energiáit. Ebben az életkorban a stresszt nem tudja kiadni magából, hanem elfojtja, önmaga ellen fordítja.



Ezért nagyon fontosak a test szintjén megjelenô jelek, amelyek belsô problémákra utalhatnak.



Hasznos, ha ilyen fontos jellemzôkkel ( érzelmi és biztonság igények, hatalommal, felettesekkel való kapcsolat, alkalmazkodási képesség, megfelelési vágy, motiváció ) is tisztában vagyunk mikor óvodába, iskolába íratjuk a gyermekeinket. Ezek az ismeretek hozzásegíthetnek ahhoz, hogy a gyermekünk személyiségének megfelelô pedagógust válasszunk.



 



Pedagógusok szemszögébôl is nagyon fontos információk ezek, különösen a nehezen kezelhetô gyerekeknél jó tudni, mi a kulcs, amivel közel lehet kerülni hozzájuk, amivel hatni lehet rájuk és együttmûködésre lehet bírni ôket. Mindenkihez van kulcs!