Mindenki saját valóságát éli

Szkeptikusok a fejüket csóválják, ha asztrológiáról van szó. Számukra az asztrológia nem más, mint babona, jó esetben hit. A másik pólus, babonások és hívôk vakon elfogadják azt, hogy minden a csillagokban van megírva számukra és a sorssal szemben tehetetlen porszemek vagyunk.


Hol áll az asztrológus? Mi a horoszkóp tulajdonképpen és mit tartalmaz? Mirôl szól?



A szkeptikus oldal csak az idô és hely mennyiségét ismeri, az asztrológus ezen kívül a minôségét is. A pontos születési idôre elkészített horoszkóp elemei szinkronicitásban vannak a születés helyével és idejével, hangsúlyozandó: minôségi szempontból. Az asztrológus a horoszkóp kifejtésénél a kérdezô és a saját tudatos és tudattalan tapasztalatai alapján végzi munkáját. Ha a kézhez kapott születési adatok alapján készít horoszkópot, az alany ismerete nélkül, anélkül, hogy tájékozódna annak személyes tapasztalatairól, akkor nem tud mást tenni, mint a saját tudatos és tudattalan tápasztalaiból építi fel az elemzést. Ezért tartom feltétlenül szükségesnek a személyes kontaktust, a konzultációt (tanácsadás helyett).



 











 



Szeretném ezt egy kicsit jobban megvilágítani. Bármely prograssziós módszerrel is dolgozik az asztrológus, mindig az aktuális hely-idô és a születéskori hely-idô minôségének megfelelôen keresi a kérdésre a válaszokat. Az akkori és jelenlegi összehasonlításával dolgozik. Egy aktuális konstelláció a jelenlegi minôséget tartalmazza, ami semmit sem mond, ha nem ismerjük az eredeti, a születéskori minôségeket. Ez az egyszerû magyarázata annak, hogy például egy negatív (általam soha sem használt minôsítés!) konstelláció miért hat az egyik emberre, a másikra meg nem, miért nem sújt egy nagyobb tömeget, netán az emberiséget.



 



Az asztrológiai pszichológia nem érdeklôdik a tranzitok iránt, hanem a születési horoszkópban határozza meg az idô minôségét. Abból indul ki, hogy egy planéta a személyiség egy energiáját szimbolizálja. Ez az energia valamelyik házban (életterületen) lakik, valamely archetípus szerint mûködik (a jegye) és vannak segítôi (harmonikus fényszögek) és vannak hátráltatói (diszharmonikus fényszögek). Ezt mindig szem elôtt kell tartanunk, mert ez a szülött „gyári állapota”.



 



Az életóra haladása közben – a teljes horoszkóp kört bejárva – tizenkét alkalommal (a tizenkét jegyben) jelentkezik, mint életünk, az aktuális szubjektív megélések fôszereplôje.



Ezek az állomások a személyiség fejlôdésének feladatai, amelyeket szabad döntés szerint Fizikai-, érzelmi vagy szellemi szinten kötelezô megélni. A feladattal való foglalkozás nem elkerülhetô, de a sors irányítható. Irányítható akkor, ha értjük a feladatot és szellemi szinten kezelve oldjuk meg azt. Ha vonakodnánk észrevenni vagy teljesíteni a személyiségi feladatot, akkor egy automatikus mechanizmus indul be, és mégis megvalósul az, amit nem akartunk, igaz, fizikai vagy érzelmi szinten.



 




Ha már a rosszhírû Szaturnusszal indítottuk a példát, maradjunk nála.



 



Charles Boyer



1899.aug.28. Figeac (F) helyi idô 17 h 6



 





 




Charles Boyer, híres hollywoodi színész, 1978. aug.26-án, két nappal felesége halála után és két nappal 79. születésnapja elôtt, gyógyszer túladagolással öngyilkos lett. Ekkor az életóra mutatója a Halak 15 fok 28 percen állt, a 2. ház elején.



 



A Szaturnusz a fizikai Én, a belsô és külsô biztonság, a teherviselési képesség, az önfegyelem és kitartás, a türelem szimbóluma. Boyer születési Szaturnusza a Nyilas 17 fok 7 percén, nagyon közel a 11. ház csúcsánál látható. Segítôi: a Mars (szextil)  és Merkúr (trigon), hátráltatói, nehezítôi,  pedig a Hold (oppozíció) és a Plútó (oppozíció).



 



Mit árul el Boyer Szaturnusza a személyiségrôl?



 



A fizikai Én  szabadság- és függetlenség igényes (11.ház), a terheket örökké tartónak, le nem tehetônek véli (szilárd minôségû ház). Hogyan viselkedi a fizikai Én? Nyilas módjára túlzó. Ha a Nyilas szellemi szintjét éli meg, akkor optimista is lehet. Az öngyilkosság miatt arra kell gondolnunk, hogy 1978-ben nem a szellemi szintet „választotta”.



 



A segítôi közül Mars a férfi identitás jelzôje: nyugodt, agressziómentes (csak harmonikus fényszögekkel rendelkezik). A filmszerepeibe is mindig a romantikus szépfiút alakította, ami személyiségével nagy összhangban állt. Merkúr intelligenciát erôsít. Amit megtanult (például szerepek), az nem felejtette el. A fizikai Én kiteljesedésének nehezítôi a Hold (érzelmi Én) és a Plútó (hatalom, autoritás). A Szaturnusz-Hold szembenállás anya-problémát jelöl. Az oppozíció azt jelenti: szeretet vagy ridegség. A két pólus közötti harmóniát valószínûleg soha sem sikerült megteremtenie, érzelmileg szélsôséges lehetett, ezért választotta a halált, amikor a szeretett személy elment mellôle.



 



Az öngyilkosság idején az életóra egy T-kvadrátot alkotott Szaturnusszal és Holddal, ami tragikus döntésének oka lehetett. Ugyanakkor az alternatíva benne lett volna a Szaturnusz-Plútó oppozíció feloldásában, ez azonban egy nagy belsô átalakulást igényelt volna. Tudni kell, hogy egyetlen fia 1965-ben öngyilkos lett. Feltehetôen a családban hajlam lehetett arra, hogy az igazi nagy megpróbáltatás elôl menekülnek. Nem mellékes, hogy az öngyilkosság idején Mars kvinkunksz életóra fényszög is aktuális volt. Ha az ábrát figyelmesen megnézzük, a hosszú zöld fényszög az életóra hatására kialakult piros-kék (szélsôséges) négyszögön belül van, tehát befelé forduló, belsô agresszió. Boyer talán egész életén át elfojtott agresszióját kompenzálta egyetlen tettben.